MUISTUTUS 28.4.2020 Sähköpostikäyttäjien tilitunnuksia ja salasanoja kalastellaan edelleen aktiviisesti erilaisin huijaussähköpostein.
On siis syytä olla aina tarkkaavainen ja epäilevä, mikäli saa viestin joka on naamioitu tulleeksi ylläpidolta (tai esim. viranomaistaholta) ja siinä pyydetään kirjautumaan
jollekkin sivustolle, tai pyydetään sähköpostitse antamaan omat tiedot tunnuksien ja salasanan lisäksi.
Aiheena kalasteluviesteissä on usein tilin sulkeutuminen tai katoaminen tavalla tai toisella pelottelumielessä, mikäli käyttäjä ei kirjaudu palveluun tai anna tietojaan. KaseNet ei koskaan kysele sähköpostiasiakkaidensa tunnuksia tai salasanoja sähköpostitse, eikä puhelimitse, eikä pyydä asiakkaitaan kirjautumaan jollekkin erilliselle
sivustolle korjatakseen jonkin tilanteen sähköpostissa. Mikäli vahingossa luovutit sähköpostin kirjautumistietosi vääriin käsiin, on ensimmäinen toimenpide vaihtaa sähköpostin salasana uuteen. Älä käytä aiemmin käyttämiäsi salasanoja, vaan keksi aina uusi. Salasanan vaihtaminen käy
helposti selainsähköpostin kautta. Voit tarvittaessa ottaa yhteyttä myös ylläpitoon, KaseNetin asiakaspalveluun.